Böngésztem az ORFK honlapját és egy hasznos aktív térképre akadtam, mely a baleseti gócpontokat mutatja:

Baleseti gócpontok

Egy szépséghibája van, hogy csak az utolsó 30 nap statisztikája alapján készült, nagyobb időbeli kitekintést nem enged.

Megvizsgálva a térképet az ORFK adatai szerint a következő balesetei gócpontok voltak az utóbbi egy hónapban Debrecenben és környékén:

  • M35-ös autópálya Balmazújvárosi úti lehajtója
  • M35-ös autópálya Böszörményi úti lehajtója
  • Böszörményi úti MOL kútnál lévő kereszteződés
  • Pesti utca
  • Nyugati utca a Hatvan és Széchenyi utca között
  • 471-es út Sámsonkerti kereszteződés

Az autópálya lehajtók szereplése számomra azt jelzi, hogy a kialakításukat nem sikerült a legjobban megoldani. Ebben a posztban csak a Balmazújvárosi úti lehajtóval szeretnék foglalkozni, mégpedig azért, mert az még forgalomirányító lámpákkal sincs ellátva.

Véleményem szerint itt a balra nagyívben történő kihajtás a legveszélyesebb a kereszteződésekben. Mégis mit lehetne tenni azon kívül, hogy mindkét kereszteződésbe forgalomirányító lámpákat teszünk?

Első lehetőségként gyorsítósávokat lehetne kialakítani a pályáról lehajtó és a város irányába továbbhaladó járművek számára. A hely ott van, azonban a felfestések az autósoknak a belső sávba történő felhajtást szorgalmazzák. Ez egy egyszerű átfestéssel megvalósítható lenne. A képen bekarikáztam hol gondolom megváltoztatni a felfestést.


 

 A másik probléma ezen az útszakaszon, hogy a 33-as főút a város felé haladva kétsávossá válik az autópálya csomópont előtt. A forgalmat a felfestés a belső sávba viszi és tapasztalataim szerint az autósok 80%-a benn is marad sokáig, ezzel gátolva a lehajtókról a város felé becsatlakozni kívánó forgalmat. Itt is egyszerűen csak meg kellene változtatni a felfestést az első adandó alkalommal.

 

Kellemes hétvégét és balesetmentes közlekedést!

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr632356080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.