A Balmazújvárosi út elemzésének utolsó darabjához érkeztünk. Eddig megnéztük az M35-ös lehajtóit, majd a házgyár kereszteződését. Ezután a városba beérve a Kishatár út és a körforgalom került sorra.

Ebben a részben a Köntösgát sor és a Csigekert utcai kereszteződésben nézem meg, mit lehetne szerintem jobban csinálni. Induljunk is el, huppanjunk át az időtlen idők (legalábbis a vasúti pálya áthelyezése) óta rettenetesen hullámos vasúti kereszteződésen. Majd egyszer betonból próbálják meg a kereszteződés előtti területet kivitelezni, talán majd akkor nem fog hullámossá válni a sín előtti és utáni terület.

Menjünk tovább a város felé: négy sáv, elválasztva, nulla gyalogosforgalom, 50km/h maximális sebesség. Érthetetlen, hogy miért nem lehet minimum 60km/h-ra emelni, főleg azóta, hogy a vízmű területfejlesztése során lehajtó és kanyarodó sávok épültek a forgalomirányító lámpák telepítése mellett a Köntösgát sori kereszteződésnél. A sebességhatár emelése után lehet kevesebbszer lehetne a volt Opel szalon vagy a megmaradt kereskedések előtt a 'fényképész' autókkal találkozni.

Maga a Köntösgát sori kereszteződés jól kiépített, pár problémám azért még így is van vele.

Az első az, hogy Köntösgát sor felől érkezve ide teljesen felesleges a jobbra kisívben fordulást lámpával korlátozni (főleg 50km/h-s sebességlimitnél).

 A másik gondom az, hogy ha az autós a város felől a Köntösgát sorra akar kanyarodni, kétszer kell elengednie a Balmazújvárosi úton egyenesen haladókat, mert lámpa így vált. Érzésre 4-5 percet is kell akár a lámpára várva ácsorogni.

Azt gondolom, ezekre egyszerűen és gyorsan lehetne megoldást találni. Ráadásul még egyértelmű is, mit kellene tenni.

Haladjunk tovább a város felé: kanyarodó sávok majd mindenhova (a Ford szalon az egyetlen kivétel), sebességhatár továbbra is 50km/h-ban korlátozva. Igaz, csúcsforgalom idején ez nem sokat segítene, mivel a sor majdnem az előzőekben kitárgyalt kereszteződésig ér. A Csigekert utcai kereszteződés ugyanis már rég megért egy rekonstrukcióra.

Mit is kellene ott megváltoztatni?

Röviden: majd az egészet.

Részleteiben:

1. Hosszú lekanyarodó sávokat kellene építeni a jobbra kisívben kanyarodáshoz mind a Csigekert, mind a Szabó Lőrinc utcán, hogy ne álljanak ezek az autók is a sorokban azok hosszát növelve.

2. Meg kellene tiltani a balra kanyarodást az összes irányból, azaz a Csigekert és Szabó Lőrinc utcák, valamint a Füredi és a Balmazújvárosi utak irányából érkezőknek is. Ezzel párhuzamosan viszont az Akadémia utcát be kellene a lakók tiltakozása ellenére is vezetni a Vízmű területén lévő, jelenleg zsákutcaként szolgáló körforgalomba. A Köntösgát sori kereszteződést így az összes irány használhatná. Az, hogy az út helyén előtte erdő volt, ugyan érthető érv az ellenérzésekre, de ez az út évek óta benne van a rendezési tervben és az odaköltözőknek is tudnia kellett róla, ha alaposak voltak az odaköltözésük eldöntésekor. Arról nem is beszélve, hogy sokat segítene a város ezen részének közlekedésén.

Ezzel a Balmazújvárosi úttal foglalkozó sorozatom lezárul, hiszen innentől az út a Füredi nevet viseli.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr282416548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.