A címmel kicsit talán ellentétben nem új fejlesztésekről szeretnék hírt adni, hanem a fejlesztéseket szeretném autós szemszögből megvizsgálni.

Nézzük meg először is, hogy mi a városháza terve, hogyan szeretnék középtávon a kerékpárutakat kialakítani (a térkép a Debrecen.hu oldaláról való):

 

Először a pozitívumokat mondanám el.

Nagyon helyesen a kerékpárút végigmegy az Újkertben a házak között és nem az autók által használt útvonalakra akarják bezsúfolni, hogy kitáguló tüdővel szívják a füstgázokat nap mint nap a kerékpárral járók.

Nagyon helyesen a város nyugati peremén helyezik el és nem csak főutak mellé próbálják bezsúfolni azt a bicikli utat, amely a Nyugati Ipari Parkba igyekvőknek próbál alternatív közlekedési útvonalat kínálni.

Az is pozitív, hogy a városra jellemző sugaras közlekedési szerkezetet itt oldani igyekeznek és valamennyire próbálják a négyzetrácsos szerkezetet megvalósítani.

Amit viszont kritikával illetnék:

Nem értem, miért van szükség a Böszörményi útra kerékpárutat tervezni, mikor az Újkerten keresztül már létezik egy párhuzamos kerékpárút. Ezt az összeget inkább a Vénkerten keresztüli kerékpárút megvalósítására költsék, ami becsatlakozhatna a jövőbeli 2-es villamos pályájával a Honvéd utcától párhuzamosan haladva a Hunyadi utcai kerékpárútba.

Érthetetlen, hogy a Kishegyesi út most megvalósított felújítása során miért nem történt meg a kerékpárút kivezetése az ipari parkhoz. Elég sokan kerékpároznak nap, mint nap a sűrű forgalomban, ami kifejezetten veszélyes a magas kamionforgalmat tekintve.

A város északi részén szükséges lenne egy kerékpárutat kialakítani, mely összekötné a Józsa felől érkező kerékpárutat az Újkertben futó kerékpárút északi végpontjával, majd továbbhaladva bekapcsolná a Debreceni Egyetemet a kerékpáros vérkeringésbe. Ezt a vonalat folytatva ez a bicikliút elvezethetne a Kassai úti Campus-ig (ezzel a városi uszodát is bekapcsolva), esetleg onnan továbbhaladva az Ótemető utcán lévő Műszaki Kart is be lehetne kapcsolni a Sámsoni úton futóval együtt. További gondolatkísérletként el lehetne játszani azzal, hogy az Egyetem sugárúton a tervezett buszsáv helyett szintén bicikli utat alakít ki a város. Ezzel a Debreceni Egyetem 30 ezres hallgatói létszámának egy gyors alternatívát lehetne kínálni a különböző telephelyek közötti átjutásra.

Szintén meggondolásra érdemes az is, hogy az egyelőre korai stádiumban lévő nyugati kiskörútra biciklisek számára külön utakat alakítson ki a város, a felújításra váró Miklós és Szent Anna utcákon szintén.

Ezekkel a fejlesztésekkel az autósok is egyet tudnának érteni, hiszen a városi forgalomban mindenképpen helye van a kerékpárnak, de a dedikált útvonalaikat úgy kellene megalkotni, hogy lehetőleg ne a nagy forgalmú utakon kelljen az autósoknak kerülgetni őket, mert ez veszélyes a biciklisnek és torlódásokat okoz a gépjárműforgalomban.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr782450460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koshinae 2012.02.21. 14:15:39

Nekem elsőre elég lenne, ha az óvodák/bölcsődék/iskolák elérhetőek lennének kerékpárral, normális kerékpárúton. (Ja, meg tömegközlekedéssel)...