Egyik előző bejegyzésemben feltettem a kérdést, hogy vajon időben elkészül-e a 4-es főút Debrecent nyugatról elkerülő befejező szakasza, mert a látottak alapján a kivitelezés nem haladt, amennyire azt a munkaterületre bepillantva meg lehetett ítélni.

A kérdés nem csak a Debrecenen keresztül hömpölygő tranzit forgalom miatt kardinális. Az út elkészültére sok, Debrecenen belül régóta időszerű rekonstrukciós munka is várakozik.

Milyen rekonstrukciók várnak?

A Kassai út teljes felújítása addig nem kezdődik el, míg a tranzit forgalom el nem kerüli a várost. Ehhez kapcsolódva a Sámsoni út becsatlakozása és annak négysávosítása is csak ezután indulhat el. A Sámsoni útat legnagyobb valószínűség szerint a Szolnok-Záhony vonal tervezett teljes rekonstrukciójával összekapcsolva fogják szélesíteni, ennél tehát egy további faktor is csúszást okozhat.

Az Árpád tér régóta tervezett körforgalommá alakítása a Rakovszky és Hajnal utcákkal együtt régóta építési tilalom alatt van, állandóak a torlódások ezen a részen. A NIF honlapján fenn lévő dokumentum tanulsága szerint a 225+858 km szelvényben lévő kereszteződés (ahol MOL kút van a Rakovszkyn) kiviteli engedélye 3 éve megvan, azóta nem történik semmi itt sem.

Nyilvánvalóan a forgalmi terhelés jelentősen át fog alakulni azokon az utakon, melyeket kivált majd a 451-esnek elkeresztelt elkerülő út, azonban abban majdnem biztosak lehetünk, hogy a terhelés az út átadása után is jelentős marad. A kész kiviteli tervek hiánya arra enged következtetni, hogy a tranzit forgalom nélküli terhelés alapján lesz a rekonstrukció megtervezve. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezeknek a szakaszoknak az átépítése legkorábban 2012 második felében kezdődhet el.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr172454899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

33621 2010.11.18. 12:29:51

Kedves Subtotal
Örömmel láttam a múltkor a Totalcar honlapján, hogy egy földimnek van egy Debrecen közlekedésével kapcsolatos blogja. Azóta figyelemmel kísérem, és találtam is egy olyan problémát melyen egy kis odafigyeléssel a hatóságok javíthatnának. A kishegyesi útról jobbra kis ívben való bekanyarodó sáv szélesítését kellene megoldani a derék utca végén. Amióta az autópályát átadták azóta errefelé megnőtt a teherautó forgalom, az autópálya és a gázvezeték utcán át a 47-es út felé.Mivel szűk a kanyarodósáv ezért sokszor a járda szélére is felmennek ill. a szembejövő sávba át.

subtotal 2010.11.18. 14:59:21

@33621: ott legalább van lekanyarodósáv, viszont tényleg elég keskeny sávon kell a kamionoknak átnavigálni.
A Derék utca tényleg megér egy posztot.
Köszi a visszajelzést!

33621 2010.11.19. 17:01:56

Kedves Subtotal!
A Derék utcán ugyanezen a végén a Kishegyesi útra jobbra kanyarodásnál is elkelletne egy külön kanyarodó sáv. Mostanában sokan mennek egyenesen a Gyepüsorra és így akadozik közben a forgalom a kanyarodóknál.A lámpa elég rosszul van beszabályozva,mert van egy olyan fázis amikor csak 4mp-ig engedi a jobbra kanyarodást pedig engedhetné tovább.A másik fázisban pedig a kishegyesiről kanyarodnak balra a Derék utcára, és közben nem lehet a Derék utcáról a Kishegyesire kanyarodni pedig lenne rá lehetőség. A programon kellene változtatni hogy jó legyen.

1kutya 2010.11.21. 20:23:35

nem tudom, én látok haladást!

már egy vagon homok van az elkerülő vége és a vasúti sín közé összehordva!

bocskaikertnél meg ki van téve a szép színes-szagos táblicsku:-DDD

subtotal 2010.11.21. 21:10:07

@1kutya: igen, szabadon értelmezve pedig a Haladással éppen tegnap szembesült Debrecen.
Összefoglalva a Haladásnak Debrecen nem tud ellenállni. :DDD

33621 2010.11.21. 23:48:50

@1kutya: Üdvözöllek mint földimet, ezen a blogon meg a Totalcaron.Autónepper véletlenül nem földink?