Két korábbi bejegyzésben foglalkoztam már a Debrecent elkerülő 451-es út új szakaszával és azzal, mi vár az új szakasz elkészültére Debrecenen belül. Most az elkerülő út már elkészült szakaszából az M35-öst veszem górcső alá. A legelső bejegyzésben érintettem már az egyik lehajtót, most a főpálya van soron.

Előretekintve az időben, mikor a tervezett teljes, a Nyíregyháza és Hajdúszoboszló felé haladó 4-es főút közötti átkötést megteremtő elkerülő kész lesz, a forgalom meg fog növekedni. Jelenleg az M35-ös a 4-es főútba a GoogleMaps térképén így csatlakozik be:

A kép bal alján látható méretarány 50 métert jelöl. Nem kell nagy jóstehetség annak megjövendöléséhez, hogy a tervek szerint 2011 márciusa után megnövekvő, Hajdúszoboszló felől az M35-re felhajtani szándékozó forgalmat a körülbelül 150-200 méteres kanyarodó sáv nem fogja tudni kiszolgálni, állandóak lesznek a torlódások. Persze lehet a kereszteződésben található lámpa programján módosítani, hogy hosszabb ideig engedje az autópálya felé fordulókat, de a legjobb megoldás a kereszteződés fejlesztése lenne, mely során a végleges kiépítést megvalósítanák a későbbi terveknek megfelelően. Ehhez a felüljárót meg kellene építeni, ehhez kapcsolódva pedig az általánosan alkalmazott hurokkal kellene felvezetni jobbra kisívben a Szolnok irányából érkezőket, kiváltva a jelenlegi balra nagyívben ráfordulást. Ezt a fejlesztést véleményem szerint azonnal el kellene kezdeni.

Optimális esetben a 47-esig lehetne ezzel egy időben továbbvezetni az utat, megvalósítva a szintén tervezett reptéri bekötést is. Tudom, hogy jelenleg az M35-ös nyomvonala még vita tárgya, de az csak a Mikepércstől délre eső területeket érinti. Két részre bontva a beruházást meg lehetne lépni a Debrecen számára kritikus, a 47-esig tartó bekötést.

A másik, M35-össel kapcsolatos gond a sűrű lehajtókból fakad. Mivel az Ipari Park, Nyugat és Észak kihajtók túl közel vannak egymáshoz, ezért egy külön kétsávos, le- és felhajtást kiszolgáló gyűjtőút fut az autópálya mellett. Viszont ahhoz, hogy valaki bármelyik kihajtón le tudjon hajtani a pályáról, csak egy lehetősége van kihajtani erre a gyűjtőútra. Külön érdekessé teszi ezt a problémát, hogy ha valaki ezt elvéti, akkor a fizetős szakaszára hajt rá az M35-nek.

A tranzitforgalom átterelődésével ez a probléma növekedni fog, mert a debreceniek már megtanulták ezt a leckét, de a nagyon ritkán erre járó tranzitforgalomból garantáltan nagyon sokan be fogják nézni. Véleményem szerint egy, csak a főpályáról történő kihajtást lehetővé tevő ág létrehozásával, mely a 33-as feletti átívelés után kezdődne, kezelhető lenne ez a probléma.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr862464987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.