A blog mai témája a Nyíl utca és az a kínszenvedés, ami ennek az utcának a fejlesztése kapcsán folyik.

Örökös Polgármesterünk 12 évvel ezelőtti programjának is része volt már ennek, a városon belüli körút egyik szakaszának számító utcának a rekonstrukciója. Azóta sem történt semmi, de tényleg semmi itt.

Ez az egyetlen szakasza a külső körútnak Debrecenben, ami nem irányonként minimum 2 sávos. Régóta nagyon szükséges lenne ennek megváltoztatása, mert folyamatos a torlódás a Bem tér irányából, a másik irányból pedig a kocsisor. A helyzetet súlyosbítja, amikor csúcsidőben jár arra a szemetes autó.

A Homok utcát a már említett, vesekő leverő fekvőrendőrökkel látták el a surranó forgalom kiszorítására, jelenleg a Laktanya utca lát el ilyen funkciót, ott annak egyirányúsítása korlátoz részben. Aki keresztezni szeretné, esetleg kifordulni szeretne a Nyíl utcára, leginkább csak az azon közlekedők jóindulatára számíthat.

Az utóbbi években már lélekben le is mondtunk ennek a szakasznak a bővítéséről, de a Hadházi út sarkára tervezett körforgalom terve visszahozta a reményt, mivel 2 sávosra tervezték megépíteni, ami visszaadta a reményt, hogy továbbra is tervben van a 4 sávosítás. 2009 októberére tervezték megvalósítani, 2008 júniusában. A hírek szerint először az állam lassította a beruházást, jelenleg az ott lakók perelnek, mert túl közel halad a házaikhoz az út.

A legutolsó történés az volt, hogy 2 házat, ami jövőbeni út nyomvonalán állt, lebontották. Kíváncsian várom, hogy a várost elkerülő út elkészülte után, annak befejezésére váró Árpád téri rekonstrukcióval együtt vajon megvalósul-e a Nyíl utca fejlesztése is.

Nagyon jó lenne, ha a Városháza valamiféle hivatalos kommunikáció keretében tájékoztatná a debreceni autósokról a jelenlegi állásról. Nekem megfelelne az is, ha a Közútkezelő kommunikálna az ügyben, hiszen a Nyíl utca a 33-as főút része.

Addig is, míg elkészül, lenne pár javaslatom a forgalom zökkenőmentesebbé tételére:

1. Meg kellene tiltani a balra nagyívben befordulást a Damjanich és a Nagysándor utcába, a jobbra kisívben fordulást pedig egy rövid lekanyarodósáv segíthetné a parkolók helyén.

2. A Damjanich utca után a Bem tér irányában közvetlenül kihelyezett 30-as tábla sokkal hamarabb korlátozza le a forgalmat, mint indokolt lenne. Véleményem szerint közvetlenül a Hadházi út előtt megismételt jelzéstől elég lenne a korlátozás.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr522486904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

33621 2010.12.06. 19:06:55

Az a Damjanich sarkán lévő 30-as tábla ott előrébb hozva nekem 30 000.-be került, mivel az régebben a Hadházihoz volt közelebb telepítve, így bambán belefutottam 50-el. Valamikor úgy több mint húsz évvel ezelőtt amikor az utca páratlan oldalán laktam, már akkor szó volt az utca szélesítéséről.

1kutya 2010.12.07. 22:52:25

amíg ugye a páratlan oldal teljes kisajátítása nem történik meg, addig ne is reméljünk semmit!
azonban, mivel ezen házak nagy részét "helyi" politikusaink privatizélték, mégis mit várunk?!

a végigharmincról meg nem is írok inkább, mert úgy felbaxxom magam...

Digitalista 2015.03.17. 14:37:21

@1kutya: Mit tudsz a "helyi" politikusok ingatlanszerzéséről? Én csak azt tudom, hogy 7 ingatlant a város vett meg kb. 120 Mft-ért.