Nyugati tehermentesítő
2011.04.04. 19:00
Nagy a csend a Nyugati kiskörút háza táján. Az utolsó hír a Dehíren jelent meg több, mint 2 hete. E szerint az első szakasz kivitelezésére kiírt pályázatot visszavonták tavaly, az új közbeszerzési eljárás eredményhirdetése után nyáron kezdődhet el a kivitelezés, ami jövő tavaszra lehet kész.
Több megjegyzésem is lenne:
1. A tavaszi átadás valahogy nem hihető, hiszen a március 15-ére elkészíteni tervezett, Debrecent elkerülő út sem jár sehol, ugyanígy fog járni a sehonnan sehova vezető kiskörút is. Ha ténylegesen elkezdik nyáron az építkezést, valamikor következő év nyarára lehet kész az út.
2. Továbbra sem értem, miért terveznek a tehermentesítő kiskörútra buszsávot? Ha a 2-es villamos kiváltja a 31-es és 32-es, sűrűn közlekedő viszonylatokat, milyen buszok fogják használni azt a buszsávot? Vagy olyan terheléssel számolnak, mint az Egyetem sugárúton?
3. A 2-es villamos pályaépítését elméletileg már nagyban elkezdte a kivitelező, azonban az érintett szakaszokon csak a Békessy utcán a park közepébe beépített átalakító épül, biztos élvezik majd a gyerekek a kisebb játszótéren a folyamatos nagyfeszültséget. Azonban a jelenleg kivitelezés alatt álló szakasz még nem ér a kiskörútig, azaz ott még lehetne változtatni. Zárójelben kérdezem, hogy ki volt az, aki azt kitalálta, hogy a Dózsa György és Nádor utcán a villamos elfoglal egy forgalmi sávot, amire nem engedik rá az autókat, közben a Thomas Mann és Békessy utcákon pedig kivezetik a villamospályát az út mellé, pedig ott a forgalom egyáltalán nem indokol 2 forgalmi sávot. Arról nem is beszélve, hogy a 2X2 plusz buszsávos tehermentesítő körút forgalmát a 2X1 forgalmi sávos Csemete utcára kívánják majd zúdítani? Zárójel vége.
Végre ideje lenne ténylegesen összefüggésekben gondolkodva, a 2-es villamos pályáját a tehermentesítő körútra áttervezni a buszsávok helyére, mert így az új villamospálya csak tovább erősíti Debrecen Piac utcára koncentráltságát, azon kívül a Péterfia utcai csomópont jelenleg is szűk keresztmetszet, oda egy új irány beillesztése (2-es villamos) garanciája a folyamatos dugóknak.
Az áttervezést most még meg lehet valósítani, a kivitelező kiválasztása után már csak a végeredmény láttán foghatjuk majd a fejünket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.