Debreceni összefoglaló

2011.06.13. 12:36

Lassan egy hónapja nem írtam már bejegyzést, ezért ez a mostani zanzásítva tartalmazza az elmúlt időszak eseményeit, persze elmaradhatatlan kommentekkel.

A csatornázás 99-ik határideje május 31-e volt, természetesen a projekt a mai napig nincs kész. Nem csak a Vág utca körüli régészeti események miatt, a Böszörményi út Maginot vonalának egy szakasza is megfigyelhető még, valamint a Szabó Lőrinc utca kereszteződéseinek rendbetétele sem történt meg lassan 1 éve, hogy csak azokat említsem, melyekkel nap, mint nap találkozom.

A Dorottya utcai, gyönyörű helyreállítás azonban mostanra tényleg meg lett csinálva. Nem tudom, mennyi szerepe volt ebben ennek a blognak vagy a Debreciner Híreknek, de jó tudni, hogy az illetékesek nem megmagyarázni akarták, hogy miért nem lehet, hanem kijavították a hibát.

A Közútkezelő a hónap közepén Magyarországon eddig szokatlan tempójú útfelújításba kezdett. Egy hete már arról szóltak a hírek, hogy készen is vannak a munkákkal (a hírt leközlők biztos nem járnak a Nyíl utcán). Az mindenképpen örvendetes, hogy gyorsan és első ránézésre megfelelő minőségben nagy felületen újultak meg a Debrecenen keresztülvezető főútvonalak, amiért elismerés illeti a Közútkezelőt, de nem vagyok teljesen elégedett. A 33-as úton 3 olyan helyen nem sikerült új aszfaltot elhelyezni, ami pedig szinte könyörög érte.

Az egyik a városból kifelé tartvaa Füredi úton a Laktanya előtti külső sáv a Csigekert utcai kereszteződés előtt, ahol a csatornafedelek brutálisan kiállnak, nem beszélve az összevissza foldozott nyomvályús aszfaltról.

A másik szintén a Füredi úton, a Dózsa György úti kereszteződésnél a Bem tér felé haladva a Füredi út belső sávjában két egymás után elhelyezett, már évek óta jelentősen megsüllyedt fedél és körülötte a töredezett aszfalt.

A harmadik a Balmazújvárosi úti vasúti kereszteződés, melynek többször nekifutottak már, de eddig még egyszer sem sikerült tartósan felpúposodásállóra megcsinálni. Lehet, hogy a Bartók Béla úton alkalmazott betont kellene itt is alkalmazni.

Egy további jó kezdeményezés a Közútkezelőtől a Homokkerti felüljáró forgalmi rendjének megváltoztatása, remélhetőleg marad is így hosszú távon a kialakítás.

A 2-es villamos projekt nekem nagyon nyögvenyelősnek tűnik, nem látszik a lendület, mindenesetre egy újabb kis lépést figyelhetünk meg az ügyben. Ahogy a nyugati kiskörút kapcsán is csak lassan lendülnek mozgásba a dolgok.

A várva várt elkerülő út pedig szeptember végétől jelentős könnyebbséget hoz a város életébe, persze csak ha megint nem alakulnak kedvezőtlenül a körülmények. Hosszú távon pedig a sztrádahálózat Debrecen környékén tovább épülhet, legalábbis az, hogy „2013 és 2016 között megkezdik az M4-es autópálya építését, amely Debrecentől az országhatárig tart, megteremtve a kapcsolatot a leendő észak-erdélyi autópályákkal” ezt ígéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr862980182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tepsifan · http://kephatas.blog.hu 2011.06.13. 17:02:21

A Homokkerti felüljáró szűkítése, nem biztos hogy jó lesz, csak annyit érnek el, hogy nem az állomás felől lesz torlódás, hanem a Sumen utca felől. Szerintem.