2010.11.16.

Tegnap megkaptam a Közútkezelő illetékesétől a választ a második kérdésemre is, sajnos a felvetésemet tekintve nem pozitív a válasz.

Sajnos a jogszabály minden esetben tiltja a védett irányítás alatt haladók összeengedését keresztező irányokkal.

Ennyivel is okosabbak lettünk, még ha boldogabbak nem is.

Köszönöm még egyszer a Közútkezelőnek, hogy az összes kérdésemre válaszolt!


2010.11.09.

Tegnap a Közútkezelő illetékese válaszolt levelemre, melyet ezúton is köszönök!

A válasz sajnos az, hogy nem lehet ezt a változtatást megcsinálni, mert 'a védett irányítás alatt jobbra kanyarodó jármű vezetője nem számít gyalogosokra, ezért a gyalogos jelző szabad jelzése csak akkor indítható, ha már a kiegészítő jelző szabad jelzésének végén behaladó jármű is elhagyta a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet. A Doberdó utca felől jobbra kanyarodást engedő kiegészítő jelző és az azt követő egyenes haladást is engedő kör alakú zöld jelzés között ezért nem folyamatos az átmenet. Ezt a vonatkozó előírások miatt nem lehet módosítani..'

Ezzel odáig egyetértek, hogy a járművezetőknek tudnia kell, hogy gyalogosok átkelésére kell számítania. Azonban ha sárga villogó fény elindításával jeleznénk számukra, hogy mikortól kell lelépő gyalogosra számítaniuk, ezzel a folyamatos haladást talán lehetne biztosítani. Ezt a kérdésemet is elküldtem, reménykedem a pozitív válaszban.


2010.10.22.

Sajnos az európai közlekedési szabályozásból, ezen belül a magyarországiból továbbra is hiányzik pár olyan gyakorlatias szabály, melyet a tengerentúlon, igaz nem minden államban, de régóta alkalmaznak. Az egyik ilyen a piros lámpánál jobbra fordulás lehetősége, melyet itt Magyarországon a legutolsó Kresz módosításból is kihagytak.

Az tengerentúlon kétféle megoldást használnak:

- mindig lehet, kivéve ha tábla tiltja

- nem lehet, csak ha tábla engedi

Részemről én az elsőt támogatnám, de megelégednék azzal is, ha néhány helyen legalább engednék. Reméljük mi leszünk az úttörők ebben az EU-ban.

A poszt apropóját viszont a kisívű kanyarodást néha engedő kiegészítő zöld jelzés alkalmazása adta a Böszörményi út, Doberdó és Vezér utca kereszteződésében.

A Doberdó utca felől érkező forgalom nagy része ugyanis jobbra kisívben halad tovább a Böszörményi úton kifelé a városból. Ezt egy kiegészítő zöld jelzés engedi, míg a forgalom a Böszörményi útról nagyívben a Vezér és Doberdó utca irányába halad. Ezután ez a jelzés megszűnik, majd úgy 5 másodperc múlva a kereszteződésen a Doberdó utca felől érkezők haladhatnak át, tehát azok is, akik ezelőtt jobbra kisívben haladhattak.

A probléma az, hogy addig az 5 másodpercig is haladhatnának kisívben a járművek, míg a Böszörményi útról nagyívben kanyarodóknak pirosra, majd a Doberdó utca felől érkezőknek zöldre vált a lámpa. Ha a kiegészítő jelzés folyamatos lenne, a délutánonkénti hosszú sornak nem kellene fékeznie, majd újra elindulnia, jelentősen növelhető lenne az áteresztő képesség. Az optimális megoldás a kereszteződés Doberdó utcai oldalán alkalmazott lekanyarodó-felhajtó sáv lenne, de ez csak a kereszteződés átépítésével valósítható meg.

A felvetést elküldtem a Hajdú-Bihar Megyei Állami Közútkezelő e-mail címére, ha megérkezik a válasz, frissítem vele a posztot.

A bejegyzés trackback címe:

https://debrecencruise.blog.hu/api/trackback/id/tr722453844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása