Kerékpárút fejlesztések Debrecenben
2010.11.16. 05:50
A címmel kicsit talán ellentétben nem új fejlesztésekről szeretnék hírt adni, hanem a fejlesztéseket szeretném autós szemszögből megvizsgálni.
Nézzük meg először is, hogy mi a városháza terve, hogyan szeretnék középtávon a kerékpárutakat kialakítani (a térkép a Debrecen.hu oldaláról való):
Először a pozitívumokat mondanám el.
Nagyon helyesen a kerékpárút végigmegy az Újkertben a házak között és nem az autók által használt útvonalakra akarják bezsúfolni, hogy kitáguló tüdővel szívják a füstgázokat nap mint nap a kerékpárral járók.
Nagyon helyesen a város nyugati peremén helyezik el és nem csak főutak mellé próbálják bezsúfolni azt a bicikli utat, amely a Nyugati Ipari Parkba igyekvőknek próbál alternatív közlekedési útvonalat kínálni.
Az is pozitív, hogy a városra jellemző sugaras közlekedési szerkezetet itt oldani igyekeznek és valamennyire próbálják a négyzetrácsos szerkezetet megvalósítani.
Amit viszont kritikával illetnék:
Nem értem, miért van szükség a Böszörményi útra kerékpárutat tervezni, mikor az Újkerten keresztül már létezik egy párhuzamos kerékpárút. Ezt az összeget inkább a Vénkerten keresztüli kerékpárút megvalósítására költsék, ami becsatlakozhatna a jövőbeli 2-es villamos pályájával a Honvéd utcától párhuzamosan haladva a Hunyadi utcai kerékpárútba.
Érthetetlen, hogy a Kishegyesi út most megvalósított felújítása során miért nem történt meg a kerékpárút kivezetése az ipari parkhoz. Elég sokan kerékpároznak nap, mint nap a sűrű forgalomban, ami kifejezetten veszélyes a magas kamionforgalmat tekintve.
A város északi részén szükséges lenne egy kerékpárutat kialakítani, mely összekötné a Józsa felől érkező kerékpárutat az Újkertben futó kerékpárút északi végpontjával, majd továbbhaladva bekapcsolná a Debreceni Egyetemet a kerékpáros vérkeringésbe. Ezt a vonalat folytatva ez a bicikliút elvezethetne a Kassai úti Campus-ig (ezzel a városi uszodát is bekapcsolva), esetleg onnan továbbhaladva az Ótemető utcán lévő Műszaki Kart is be lehetne kapcsolni a Sámsoni úton futóval együtt. További gondolatkísérletként el lehetne játszani azzal, hogy az Egyetem sugárúton a tervezett buszsáv helyett szintén bicikli utat alakít ki a város. Ezzel a Debreceni Egyetem 30 ezres hallgatói létszámának egy gyors alternatívát lehetne kínálni a különböző telephelyek közötti átjutásra.
Szintén meggondolásra érdemes az is, hogy az egyelőre korai stádiumban lévő nyugati kiskörútra biciklisek számára külön utakat alakítson ki a város, a felújításra váró Miklós és Szent Anna utcákon szintén.
Ezekkel a fejlesztésekkel az autósok is egyet tudnának érteni, hiszen a városi forgalomban mindenképpen helye van a kerékpárnak, de a dedikált útvonalaikat úgy kellene megalkotni, hogy lehetőleg ne a nagy forgalmú utakon kelljen az autósoknak kerülgetni őket, mert ez veszélyes a biciklisnek és torlódásokat okoz a gépjárműforgalomban.
Szerző: subtotal
1 komment
Címkék: közlekedés forgalom egyetem debrecen kerékpár bicikli kerékpárút körforgalom
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.