Mi nem épül az elkerülő út miatt
2010.11.18. 05:20
Egyik előző bejegyzésemben feltettem a kérdést, hogy vajon időben elkészül-e a 4-es főút Debrecent nyugatról elkerülő befejező szakasza, mert a látottak alapján a kivitelezés nem haladt, amennyire azt a munkaterületre bepillantva meg lehetett ítélni.
A kérdés nem csak a Debrecenen keresztül hömpölygő tranzit forgalom miatt kardinális. Az út elkészültére sok, Debrecenen belül régóta időszerű rekonstrukciós munka is várakozik.
Milyen rekonstrukciók várnak?
A Kassai út teljes felújítása addig nem kezdődik el, míg a tranzit forgalom el nem kerüli a várost. Ehhez kapcsolódva a Sámsoni út becsatlakozása és annak négysávosítása is csak ezután indulhat el. A Sámsoni útat legnagyobb valószínűség szerint a Szolnok-Záhony vonal tervezett teljes rekonstrukciójával összekapcsolva fogják szélesíteni, ennél tehát egy további faktor is csúszást okozhat.
Az Árpád tér régóta tervezett körforgalommá alakítása a Rakovszky és Hajnal utcákkal együtt régóta építési tilalom alatt van, állandóak a torlódások ezen a részen. A NIF honlapján fenn lévő dokumentum tanulsága szerint a 225+858 km szelvényben lévő kereszteződés (ahol MOL kút van a Rakovszkyn) kiviteli engedélye 3 éve megvan, azóta nem történik semmi itt sem.
Nyilvánvalóan a forgalmi terhelés jelentősen át fog alakulni azokon az utakon, melyeket kivált majd a 451-esnek elkeresztelt elkerülő út, azonban abban majdnem biztosak lehetünk, hogy a terhelés az út átadása után is jelentős marad. A kész kiviteli tervek hiánya arra enged következtetni, hogy a tranzit forgalom nélküli terhelés alapján lesz a rekonstrukció megtervezve. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezeknek a szakaszoknak az átépítése legkorábban 2012 második felében kezdődhet el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
33621 2010.11.18. 12:29:51
Örömmel láttam a múltkor a Totalcar honlapján, hogy egy földimnek van egy Debrecen közlekedésével kapcsolatos blogja. Azóta figyelemmel kísérem, és találtam is egy olyan problémát melyen egy kis odafigyeléssel a hatóságok javíthatnának. A kishegyesi útról jobbra kis ívben való bekanyarodó sáv szélesítését kellene megoldani a derék utca végén. Amióta az autópályát átadták azóta errefelé megnőtt a teherautó forgalom, az autópálya és a gázvezeték utcán át a 47-es út felé.Mivel szűk a kanyarodósáv ezért sokszor a járda szélére is felmennek ill. a szembejövő sávba át.
subtotal 2010.11.18. 14:59:21
A Derék utca tényleg megér egy posztot.
Köszi a visszajelzést!
33621 2010.11.19. 17:01:56
A Derék utcán ugyanezen a végén a Kishegyesi útra jobbra kanyarodásnál is elkelletne egy külön kanyarodó sáv. Mostanában sokan mennek egyenesen a Gyepüsorra és így akadozik közben a forgalom a kanyarodóknál.A lámpa elég rosszul van beszabályozva,mert van egy olyan fázis amikor csak 4mp-ig engedi a jobbra kanyarodást pedig engedhetné tovább.A másik fázisban pedig a kishegyesiről kanyarodnak balra a Derék utcára, és közben nem lehet a Derék utcáról a Kishegyesire kanyarodni pedig lenne rá lehetőség. A programon kellene változtatni hogy jó legyen.
1kutya 2010.11.21. 20:23:35
már egy vagon homok van az elkerülő vége és a vasúti sín közé összehordva!
bocskaikertnél meg ki van téve a szép színes-szagos táblicsku:-DDD
subtotal 2010.11.21. 21:10:07
Összefoglalva a Haladásnak Debrecen nem tud ellenállni. :DDD