Debreceni környéki közútfejlesztési kanyarok
2011.04.20. 13:20
Múlt héten kinn voltam a debreceni elkerülő építkezésénél és csináltam pár képet a dolgok állásáról 3 héttel a hivatalos határidő után.
Azt hiszem, nem kell különösebben magyarázni, hogy ez az út nincs készen. Személyes amatőr becslésem szerint nyár közepén, végén lesz majd a nagy szalagátvágás.
Amiről viszont még beszélni szeretnék - és a cím is erre utal - az egy ki nem mondott terv, amire több minden is utal. Talán még él az emlékekben, mikor városunk polgármestere anno elgörbítette az M3-as nyomvonalát Görbeházánál, örökre belevésve ujjlenyomatát a magyar közúti struktúrába:
Most valami hasonló kezd kibontakozni. 2 dolog is erre utal:
1. A NIF honlapján szereplő hírben az szerepel, hogy: "Jelenleg is zajlanak a tervezett M4 gyorsforgalmi út előkészítési munkálatai a Berettyóújfalu és a román határ közötti útszakaszon". Azonban beleolvasva a hírbe az a következőt állítja: "A tervezett útszakasz hossza hozzávetőleg 32 kilométer, Berettyóújfalu, Derecske, Szentpéterszeg, Gáborján, Hencida, Váncsod, Bojt és Nagykereki településeket érinti”. Felhívnám a figyelmet a 32 kilométerre – Berettyóújfalu és Nagykereki határ között ugyanis csak 28km van a jelenlegi girbegúrba úthálozaton is – és Derecske település nevére, mely az M4 eddig ismert tervezett nyomvonalába nem, hanem az M35 tervezett útvonalába illik.
2. Egy ma megjelent cikk szerint "Négy szakaszban fejlesztené a hazai gyorsforgalmi úthálózatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium", melyből az első szakaszban "kezdődik meg az M4-es kiépítése Debrecentől az országhatárig, megteremtve a kapcsolatot az észak-erdélyi autópályához".
Nekem ebből az jön le, hogy az M4 nyomvonala változni fog és közelebb kerül Debrecenhez, ahogy anno az M3 esetében is történt. Készítettem egy skiccet a lehetséges nyomvonalakról:
A kék az eddigi, a narancs színnel jelölt új változatok a lehetséges új nyomvonalakat mutatják. A motivációi a változtatási szándéknak meglátásom szerint a következők:
- Debrecen központi szerepének erősítése a régióban
- a debreceni reptér helyzetbe hozása
- az M35 nyomvonalának autópálya szintű kiépítése
- amennyiben az északabbi nyomvonal valósul meg, akkor a Debrecen és Hajdúszoboszló között a 4-es főút tehermentesítése
A célokkal egyet lehet érteni, igaz, hogy a másik oldalon a tranzit forgalom viszonylag jelentős kerülőt – 10-20km – lesz kénytelen tenni. Addig azonban még sok idő fog eltelni, míg az M4 a teljes nyomvonalán kiépítésre kerül, könnyen lehet, hogy jelentősen változni fognak a tervek.
Szerző: subtotal
1 komment
Címkék: közlekedés magyarország forgalom autó debrecen autópálya elkerülő út m35
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
33621 2011.04.25. 20:16:50
A kék nyomvonal lenne a legrövidebb,és hozzá kellene csatlakoztatni az M35-öst Szentpéterszegnél ez lenne a legjobb megoldás a Debrecent délnyugatról elkerülő út szempontjából is.Meg valamikor ebben az évszázadban jó lenne a Debreceni elkerülő további részét folytatni Bocskaikert,Hajdúsámson,Haláp,Mikepércs nyomvonalon, és akkor a kör bezárult végre. Álom álom édes álom.......