Debreceni összefoglaló
2011.06.13. 12:36
Lassan egy hónapja nem írtam már bejegyzést, ezért ez a mostani zanzásítva tartalmazza az elmúlt időszak eseményeit, persze elmaradhatatlan kommentekkel.
A csatornázás 99-ik határideje május 31-e volt, természetesen a projekt a mai napig nincs kész. Nem csak a Vág utca körüli régészeti események miatt, a Böszörményi út Maginot vonalának egy szakasza is megfigyelhető még, valamint a Szabó Lőrinc utca kereszteződéseinek rendbetétele sem történt meg lassan 1 éve, hogy csak azokat említsem, melyekkel nap, mint nap találkozom.
A Dorottya utcai, gyönyörű helyreállítás azonban mostanra tényleg meg lett csinálva. Nem tudom, mennyi szerepe volt ebben ennek a blognak vagy a Debreciner Híreknek, de jó tudni, hogy az illetékesek nem megmagyarázni akarták, hogy miért nem lehet, hanem kijavították a hibát.
A Közútkezelő a hónap közepén Magyarországon eddig szokatlan tempójú útfelújításba kezdett. Egy hete már arról szóltak a hírek, hogy készen is vannak a munkákkal (a hírt leközlők biztos nem járnak a Nyíl utcán). Az mindenképpen örvendetes, hogy gyorsan és első ránézésre megfelelő minőségben nagy felületen újultak meg a Debrecenen keresztülvezető főútvonalak, amiért elismerés illeti a Közútkezelőt, de nem vagyok teljesen elégedett. A 33-as úton 3 olyan helyen nem sikerült új aszfaltot elhelyezni, ami pedig szinte könyörög érte.
Az egyik a városból kifelé tartvaa Füredi úton a Laktanya előtti külső sáv a Csigekert utcai kereszteződés előtt, ahol a csatornafedelek brutálisan kiállnak, nem beszélve az összevissza foldozott nyomvályús aszfaltról.
A másik szintén a Füredi úton, a Dózsa György úti kereszteződésnél a Bem tér felé haladva a Füredi út belső sávjában két egymás után elhelyezett, már évek óta jelentősen megsüllyedt fedél és körülötte a töredezett aszfalt.
A harmadik a Balmazújvárosi úti vasúti kereszteződés, melynek többször nekifutottak már, de eddig még egyszer sem sikerült tartósan felpúposodásállóra megcsinálni. Lehet, hogy a Bartók Béla úton alkalmazott betont kellene itt is alkalmazni.
Egy további jó kezdeményezés a Közútkezelőtől a Homokkerti felüljáró forgalmi rendjének megváltoztatása, remélhetőleg marad is így hosszú távon a kialakítás.
A 2-es villamos projekt nekem nagyon nyögvenyelősnek tűnik, nem látszik a lendület, mindenesetre egy újabb kis lépést figyelhetünk meg az ügyben. Ahogy a nyugati kiskörút kapcsán is csak lassan lendülnek mozgásba a dolgok.
A várva várt elkerülő út pedig szeptember végétől jelentős könnyebbséget hoz a város életébe, persze csak ha megint nem alakulnak kedvezőtlenül a körülmények. Hosszú távon pedig a sztrádahálózat Debrecen környékén tovább épülhet, legalábbis az, hogy „2013 és 2016 között megkezdik az M4-es autópálya építését, amely Debrecentől az országhatárig tart, megteremtve a kapcsolatot a leendő észak-erdélyi autópályákkal” ezt ígéri.
Szerző: subtotal
1 komment
Címkék: közlekedés magyarország forgalom autó debrecen autópálya villamos 33 elkerülő út kátyú csatornázás 2 es villamos közútkezelő füredi út nyíl utca csigekert
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.