Bartók Béla út, körforgalom, dugó
2010.10.28. 05:00
Úgy esett tegnapelőtt, hogy 4 óra körül értem oda a Bartók Béla út és Csigekert utca kereszteződésében lévő körforgalomhoz, szóval a csúcsforgalom kellős közepén. A sor a Bartók Béla úton a Pesti utcai lámpától a körforgalmon keresztül a Dorottya utcáig ért. Morgolódtam magamban míg a körforgalomig értem majd szép lassan csak sikerült a Csigekert utca irányába elhúznom, hogy ott a következő hosszú sor (melynek okaival későbbiekben szintén foglalkozni tervezem) végére érjek.
Hogy mi okozza, hogy ekkora a sor? Mármint azon túl, hogy csúcsforgalom van?
Az első oka az, hogy a Bartók Béla út felújítása során bár a hely ott volt, még fákat se kellett volna kivágni, mégse csináltak a Pesti utca felé jobbra kisívben kanyarodó sávot, csak közvetlenül a lámpa előtt lehet elfordulni. Az egyenesen továbbhaladó autók ugyan próbálnak minél inkább balra húzódni, de ezzel maximum egy-két jármű tud elslisszolni jobbra.
A másik ok pedig csak a hosszú sor esetén lép be, ez pedig a körforgalomból kihajtani az álló sor miatt nem tudó, ott bennragadó autók. Főleg azok a kedves autóstársak, akik a körforgalom ívének nem húzódnak ebben az esetben a külső szélére, hogy legalább azokat, akik nem a Pesti utca irányába igyekeznének tovább, segítsék a továbbhaladásban.
Mit lehetne tenni?
Leggyorsabban és legolcsóbban a Pesti utcai kereszteződésben a balra kanyarodó sáv megszüntetésével és oda az egyenesen a Mester utca irányába továbbhaladók terelésével utat lehetne nyitni a jobbra kanyarodók számára, ezzel párhuzamosan a Honvédtemető utcára a balra kanyarodást újra engedni kellene, hogy azok, akik nem a Csigekert utca irányában indulnak el észak felé, itt is tudjanak haladni. Ez nem lenne több, mint lámpaváltásonként 2-3 autó, mert körülbelül ennyi szokott a balra kanyarodó sávban állni.
Egy másik megoldás lehetne egy körülbelül 15-20 méter hosszban jobbra kanyarodó sáv kialakítása. Ekkor a balra kanyarodás megszüntetésére nem lenne szükség. Ez azonban átalakítások, beruházás nélkül nem megoldható.
A Norc-os fotón azért jól látszik, hogy lenne hely egy plusz sáv kialakítására:
Összefoglalva: a jobbra kanyarodók számára külön sáv kialakításával jelentősen növelhető lenne az egy lámpaváltás alatt a kereszteződésen átjutó autók száma, mivel a zöldön az egyenesen haladók sem tudnak átjutni, mert a jobbra kanyarodók feltartják őket, miközben a gyalogosokat engedik át a gyalogátkelőn. Ezzel pedig a sor jelentősen rövidebb lenne, gyakorlatilag a körforgalom blokkolása sem fordulna elő.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.